Test 2.1

This temporary section in English only contains idea / feedback / suggestion / problem related to the simulation engine beta.
Post Reply
Gaua
New in Town / Le Ptit Nouveau
Posts: 8
Joined: Tue Jun 21, 2011 10:13 pm

Test 2.1

Post by Gaua »

Bonjour,

Je fais des tests avec l'engin 2.1 version 2.0.7.8 et je trouve qu'il y a a encore beaucoup trop de but. Avec les options ques nous utilisons avec l'engin 2.0 soit 60 pour goal et shoot. Nous avions des scores de 17 à 20 par partie alors qu'avec la 2.0 c'était de 3 à 4 buts par parite.

Je crois que le nombre de but à diminuer par pas encore assez.... Il faudrait revenir à l'équivalent de la version 2.o pour que les stats en carrière des jouerus est une signification.

J'ai aussi testé la version avec les paramètres à 1 et 1 (goal et shoot) et la c'est encore un peu haut mais plus raisonnable.

Penses-tu faire un correctif dans ce sens ?
PNHL
The Addict / Le Drogué
Posts: 614
Joined: Thu Oct 21, 2010 4:19 pm

Re: Test 2.1

Post by PNHL »

Sérieux je comprend meme pas comment sa se fait que tes obligé d'etre a 1 de Scoring pour avoir des résultats un peu normal...

J'ai JAMAIS eu aucun probleme avec des scores de mongoles dans ma ligue.. Y'a surment de quoi que vous faite de pas correct lol
SimonT
STHS Owner / Propriétaire du STHS
Posts: 14755
Joined: Sat Oct 08, 2005 4:18 pm
Location: Montreal, Canada
Contact:

Re: Test 2.1

Post by SimonT »

In V2.0, peoples were complaining about SC a lot. What happen is that a lot of players SC were too high in 2.0. When I modified the formula, those really high SC put a lot more point that in V2.0. I suggest those who have this problem to lower the SC league wide via Mass Edition.
-SimonT
Forum Administrator / Administrateur du Forum
STHS Owner / Propriètaire du STHS
English V2 & V3 Manual - Manuel V2 & V3 Français
starfrit
The SuperStar
Posts: 1243
Joined: Fri May 12, 2006 11:21 am
Location: Sherbrooke
Contact:

Re: Test 2.1

Post by starfrit »

The problem I have is not the high scoring, but the fact that only 2 or 3 players on each team scores and that goals and assists total are almost the same for every players league wide (I mean like 20-G, 20A 41PTS). I manage to have seasons with a realistic goal totals and shots totals, but with 10-15 players with ovet 80 goals and with many goalies with an average under 2.00 and with 20 shutouts
Martin poitras
STHS Beta Testers
Commissaire AHSQ, DG San Jose
http://www.ahsq.ca
http://www.goaliesarchive.com
Post Reply