Version 2 Stats

Official Announcements / Annonces Officiel
ESHLCommish
The Accomplished One / L'Accompli
Posts: 88
Joined: Mon Jun 02, 2008 9:18 pm
Location: Courtenay, BC

Re: Version 2 Stats

Post by ESHLCommish »

Kitsune wrote:I still say both are not needed, as Dekeing is covered in puck handling and skating, and PS is covered with SK/PH/SC and possibly a few others. I defintely like to have something for goalies that cover horizontal movement (how fast they can get side to side). I dont think thats really covered by anything, maybe RT and SC? Also, we need a more solid answer on SC, I still dont get what the point of it is, even though it appears to have the biggest impact on a goalies OV.
Personally, I don't think scoring and deking are as closely-related as people think.

For example, take a player like Erik Christiensen, who is never going to be a real offensive player in the NHL. He is outstanding in shootouts and on breakaways, but if you combine his SK/PH/SC ratings, it doesn't reflect his breakaway prowess.

Yet, you take a player like Sidney Crosby, Thomas Vanek, Markus Naslund, Daniel Briere (and I can go on), they have proven to be less than formidable in the shootouts so combining a SK/PH/SC-type rating for their shootouts isn't accurate in the least.
SimonT
STHS Owner / Propriétaire du STHS
Posts: 14755
Joined: Sat Oct 08, 2005 4:18 pm
Location: Montreal, Canada
Contact:

Re: Version 2 Stats

Post by SimonT »

For Breakway, I already add a stat for that specially.
-SimonT
Forum Administrator / Administrateur du Forum
STHS Owner / Propriètaire du STHS
English V2 & V3 Manual - Manuel V2 & V3 Français
Foo
The SuperStar
Posts: 1566
Joined: Thu Dec 29, 2005 12:56 pm

Re: Version 2 Stats

Post by Foo »

I think shoutout will be a great add on player and goalie ratings as well of endurance.

Some players will have their value upgraded with a high Shoutout rating, that will help club to win a crucial point in a playoffs spot. Shootouts are parts of NHL now, an obviously it decides faith of many teams.

Think of Joe Pavalski, 7 goals in 11 occasions.

Simon, what about this rating if commish decide not to use shootout in their leagues?
Image
Image
Image
Bret
The Passion One / Le Passionné
Posts: 220
Joined: Mon Nov 10, 2003 10:36 pm
Contact:

Re: Version 2 Stats

Post by Bret »

probably put the Shootout skills in option !
SimonT
STHS Owner / Propriétaire du STHS
Posts: 14755
Joined: Sat Oct 08, 2005 4:18 pm
Location: Montreal, Canada
Contact:

Re: Version 2 Stats

Post by SimonT »

For league that doesn't use the ShootOut option, I can hide the SO Skills but it'll still have to be import in the simulator with the rating files.
-SimonT
Forum Administrator / Administrateur du Forum
STHS Owner / Propriètaire du STHS
English V2 & V3 Manual - Manuel V2 & V3 Français
Kimmy
New in Town / Le Ptit Nouveau
Posts: 29
Joined: Sun Jun 10, 2007 7:17 pm

Re: Version 2 Stats

Post by Kimmy »

Je crois que ce qui serait bien c'est de faire des options pour que le STHS soit fonctionnel pour les ligue de OHL, WHO et la LHJMQ.

Le classement n'est pas défini pareil comme la NHL et pour les divions, on devrait avoir le droit de mettre plus de 5 équipes dans une division...

Ça serait bien d'ajouter un "Shot Precision", "Pass Precision" et "Blocking Shot" aux joueurs !

Le PA resterait la et servirait pour: S'il fait souvent des passes
Le PP (Pass Precision) servirait pour: S'il est bon passeur
Le SC pourrait être changé pour SH et servirait pour: S'il lance souvent au but
Le SP (Shot Precision" servirait pour: S'il est un bon compteur
Le BS (Blocking Shot) servirait pour: Si le joueur arrête beaucoup de lancé (Un ajout qui serait réel car combien important dans la vrai vie).

Aussi, ça serait bien d'avoir une côté pour l'intensité du joueur et son ardeur au travail lorsqu'il est sur la patinoire. Une autre côte différente de celle du Hit !

Pour ce qui est du Morale des joueurs et des formations, je l'enlèverais ou je le metterais juste en option. Car même si j'ai mis dans les settings à 0 pour le Morale, si une équipe gagnait, elle montait de 2 en morale et il y avait des joueurs dans les bonnes équipes qui avaient le morale à 99 et d'autres dans les équipes moins fortes, à 58...

J'aimerais bien que le moral soit vraiment enlever ou juste mis à option pour que celui-ci ne bouge pas du tout !

Pour l'endurance, je suis pour aussi qu'on ai une case pour l'endurance des gardiens et des joueurs et que la fatigue des joueurs diminue selon leur endurance et non leur minute de jeu...Et en faisant le "Rest Day", il pourrait y avoir des joueurs qui monte plus vite et d'autres qui guérissent moins rapidement selon l'endurance et la forme des joueurs !

Et un dernier petit mot. Avez-vous trouvé un setting pour qu'ils y aient 5 à 10 compteurs dans les 100 points en 70 parties et que les meilleurs gardiens aient un % de .915% ?

De plus, comment faire pour que les % de Power PLay des équipes aient dans les 20% et que leur penalty Kill aient dans les 80 % ?

Moi cette année, le power Play (meilleurs) étaient de 14% et en Penalty Kill (les meilleurs) avaient dans les 88%, donc, je voudrais juste monter le % en Power PLay, dimunué le % en Penalty Kill tout en ayant des joueurs qui font 100 points en 70 partie vu que c'est une ligue de la LHJMQ que j'ai et que les gardiens aient un % dans les .900 !!!

Merci

C'est tout pour moi.
Kostitsyn1489
The Crazy / Le Fou
Posts: 370
Joined: Wed Mar 08, 2006 2:40 pm

Re: Version 2 Stats

Post by Kostitsyn1489 »

There's nothing related to Intensity? Prolly the most important stat for fourth lines grinders.

For stats, the more stats there's the best as long as they are all useful in the sim and not only 2-3 skills that totally kills the other stats.

Dekeing and Puck Control is quite different, one is about beating the guy one on one and dekeing the goaltender, the other is more about protecting the puck, avoidig poke check, battling thru check and still keep control or combine with Strenght, be effective along the board.

Speed and Sakting could also be good one is more about acceleration, turn stop and start while the other is about Top speed. This one might be a bitless important tho, but if you can add it it would be good I think.
Nwha's young sensation!
Image
Bret
The Passion One / Le Passionné
Posts: 220
Joined: Mon Nov 10, 2003 10:36 pm
Contact:

Re: Version 2 Stats

Post by Bret »

pour les settings yen a pas 1 d'idéal pour 2 ligues différentes !

On a toute des ratinsg différents ! ou des ligues avec un nombre d'équipe différent etc......

Donc comme conseil je peux te dire fait essaie erreur.

Nous on a simmer 5 saison différente pour trouver les settings parfaits pour nous !

dans les 20 % de PP ! quelques marqueurs de 100 points ! etc..... !

essaie et erreur !
Post Reply