The end of Legacy Web Portal / La fin de l’ancien Portal Web

Everything about the STHS Web Portal - Open Source Version / Tout ce qui touché le STHS WebPortal – Open Source
Locked
SimonT
STHS Owner / Propriétaire du STHS

The end of Legacy Web Portal / La fin de l’ancien Portal Web

Post by SimonT » Fri Jun 15, 2018 10:19 am

Hi.

There is a lot of confusion between the STHS Version 3 Dynamic Website created and supported by me, versus the Legacy Web Portal, whose development stopped in 2014, who is no longer supported and very insecure. For the last 4 years, I have been dealing with several support requests for the Legacy Web Portal and in the past couple of months, the number of emails or private messages on the forum has increased to the critical point where half the questions are related to this program by STHS users who are desperate for help because nobody can help them anymore.

Recently, I passed the point of no return where I decided to eradicate the existing Web Portal from the face of the Internet. To achieve this goal, I decided the following two steps.

1. On September 1st, 2018, I’ll make the “STHS Web Portal - Open Source Version” forum read-only.
2. On December 1st, 2018, the “STHS Web Portal - Open Source Version” forum will not be available anymore.

With these 2 goals, I hope to make it very clear for current and future customers that the Web Portal is not a valid option with the STHS.

In 2019, if I still received a lot of support requests for the Legacy Web Portal, I’ll use more drastic method to motivate people to stop using the legacy Web Portal.

Thank you.

Please comment here : viewtopic.php?f=4&p=58078#p58078

Bonjour.

Il y a beaucoup de confusion entre le site web dynamique de la version 3 du STHS, créé et supporté par moi, et le vieux et horrible portail Web Legacy dont le développement s'est arrêté en 2014, qui n'est plus supporté et très insécure. Au cours des 4 dernières années, j'ai traité plusieurs demandes de support pour le portail Web Legacy et au cours des derniers mois, le nombre de messages électroniques ou privés sur le forum a augmenté au point critique où la moitié des questions sont liées à ce programme par des usagers du STHS qui cherchent désespérément de l'aide parce que personne ne peut les aider.

Récemment, j'ai passé le point de non-retour où j'ai décidé d’éradiquer le portail Web existant du visage d'Internet. Pour que cet objectif soit atteint, j'ai décidé de suivre les deux étapes suivantes.

1. Le 1er septembre 2018, je vais rendre le forum “STHS Web Portal - Open Source Version” en lecture seule.
2. Le 1er décembre 2018, le forum “STHS Web Portal - Open Source Version” ne sera plus disponible.

Avec ces 2 objectifs, j'espère faire comprendre très clairement aux clients actuels et futurs que le portail Web n'est pas une option valide avec le STHS.

En 2019, si je reçois encore beaucoup de demandes de support pour le portail Web, je vais utiliser une méthode plus radicale pour motiver les gens à cesser d'utiliser le portail Web.

Merci.

Veuillez commentez ici : viewtopic.php?f=4&p=58078#p58078
-SimonT
Forum Administrator / Administrateur du Forum
STHS Owner / Propriètaire du STHS
English V2 & V3 Manual - Manuel V2 & V3 Français

Locked