RC 0.9.12 - Cap salariale + blessures à long terme

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starfrit
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RC 0.9.12 - Cap salariale + blessures à long terme

Post by starfrit »

J'ai une équipe qui a eunune blessure à long terme (mon setting est à 21 jours et +). Le hic, c'est que dès qu'il passe à 20, il redevient éligible dans la masse salariale. Une blessure à long terme ne doit pas compter jusqu'à ce que le joueur revienne. Pour être plus précis, une équipe qui a un blessé à long terme avec un salaire de 2M et une masse de 37M sur un plafond de 38M par exemple, sera permise de buster le plafond de 1M. En réalité, le joueur blessé compte toujours dans la masse, peux importe la durée. Par contre, si le joueur revient et que l'équipe ne respecte pas le plafond, à ce moment là, le joueur guérit ne pourra ré-intégrer l'alignement tant que l'équipe n'aura pas fait de la place dans sa masse pour qu'il puisse revenir

Voici le règlement
LONG-TERM INJURIES

A player is considered to have a bona-fide long-term injury if, in the opinion of the team, the player has an injury which will cause him to miss at least 10 games and 24 days. Even in such cases, the player's salary will continue to count against the team's Upper Limit. This is mentioned at least three times in the CBA, and is repeated in Article 50.10(a):
All Player Salary and Bonuses paid to Players on an NHL Active Roster, Injured Reserve or Non Roster that are Unfit to Play – being either injured or suffering from an illness – shall be counted against a Club's Upper Limit, Actual Club Salary and Averaged Club Salary, as well as against the Players' Share.

For players with an LTI, the team is allowed to exceed the cap by up to the amount of the injured player's salary with as many replacement players as needed, provided that when the injured player is activated the team comes into compliance with the cap immediately. The team does not get to automatically tack on the amount of the injured player's salary to the Upper Limit - an example as illustrated in Article 50.10(d) of the new CBA (reported in several places) illustrates this point:

(a) Illustration: A Player with a Player Salary of $1.5 million becomes unfit to play for more than 24 days and 10 games. At the time the Player becomes unfit to play, the Club has an Averaged Club Salary of $39.5 million, and the Upper Limit is $40 million. The Club may replace the unfit-to-play Player with another Player of Players with an aggregate Player Salary and Bonuses of up to $1.5 million. The first $500,000 of such replacement salary and bonuses shall count toward the Club's Average Club Salary, bringing the Averaged Club Salary to the Upper Limit. The Club may then exceed the Upper Limit by up to another $1 million as a result of the replacement salary and bonuses. However, if the unfit-to-play Player once again becomes fit to play, and the Club has not otherwise created any Payroll Room during the interim period, then the Player shall not be permitted to rejoin the Club until such time as the Club reduces its Averaged Club Salary to below the Upper Limit.

So - just because a player has a long-term injury does not automatically grant the team extra cap space. A team with a payroll of $33 million that has a player making $4 million get injured doesn't gain any extra cap space as a result; a team at $37 million and a player at $4 million only gains $2 million (all pro-rated, of course). Relief toward the salary cap only comes if replacing an injured player's salary would push the team over the cap, and the amount of relief is limited to the amount the team would go over the cap - not the entire amount of the injured player's salary.

Est-ce qu'il y a un moyen de corriger ça ?
Martin poitras
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SimonT
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Post by SimonT »

Il y a une option pour décider quand un joueur compte ou pas dans le plafond. Elle se nomme Remove When Condition Under :
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starfrit
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Post by starfrit »

Oui, je suis bien d'accord, moi mon setting est à 79, mais si je met à 99, le salaire du blessé va toujours entré dans la masse, mais on ne pourra alors le substituer car l'équipe risque de buster le plafond. Dans la LNH, les équipes peuvent substituer en haut de la masse si le joueur a une blessure à long terme, et ce jusqu'à son retour au jeu, pas quand il va revenir dans 3 semaines. Peut etre que la meilleure façon d'avoir quelque chose de similaire au CBA serait que justement, le salaire de ces joueurs ne compte pas tant qu'ils ne sont pas rétabli au lieu de compter dès qu'ils atteignent le 80 dans mon cas.

Bien entendu, je soumet ça juste pour ceux qui veulent utiliser le vrai règlement s'il y en a d'autre que moi...
Martin poitras
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Post by RSHL »

bonne idee
SimonT
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Post by SimonT »

Ça devrait être une suggestion ça!! Pas un Tech Support!! *Grr*
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starfrit
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Post by starfrit »

Ben je ne passait pas ça comme une suggestion au départ étant donné que c'est la première fois que j'en faisait l'expérience de cette situation, comme mon DG bustait et qu'il ne devait pas buster, j'me suis dit que c'est un bug. ça l'a viré en suggestion
Martin poitras
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