Not really a bug but Stats issues

Any questions related to version 1 should be ask here. / Toutes les questions sur la version 1 devraient être demandées ici.
Philippe27
The Accomplished One / L'Accompli
Posts: 72
Joined: Fri May 19, 2006 10:27 pm

Not really a bug but Stats issues

Post by Philippe27 »

I tried to fix these issues by increasing or decreasing the ratings but I believe you use ratings by comparison so it's not possible:
Too many hits: NHL: 40 253, STHS: 52 000
Too few blocked shots: NHL: 32 000, STHS 22 000
Power Play %: NHL: 17.64%, STHS: 13%
Goal/Assist Ratio: NHL: 1.72, STHS: 1.56

I've tried different things like increasing PA in comparison to SC or decreasing all checking ratings or increasing PA and PC to increase PP% but I always get numbers around those.
This makes it very hard to have accurate stats since the top goal scorer can get 60 goals and the top assists guy has no more than 60 assists.
You might find me picky but I don't think it's very hard to fix and it can be a huge improvement to the simulator.

-------------------------------------------------

J'ai essayé de régler ceci en augmentant et baissant les cotes mais je crois que tu utilises les cotes par comparaison donc ce n'est pas possible:
Trop de mises en échecs: NHL: 40 253, STHS: 52 000
Pas assez de tirs blockés: NHL: 32 000, STHS 22 000
Power Play %: NHL: 17.64%, STHS: 13%
Ratio Buts/Passes: NHL: 1.72, STHS: 1.56

Comme j'ai dis j'ai essayé plusieurs choses en augmentant le PA par rapport au SC ou en baissant tous les cotes de checking mais j'ai toujours des chiffres similaires à ceux ci-dessus.
C'est très difficile d'obtenir des statistiques réalistique comme ceci puisque le meneur pour les buts peut avoir 60 buts mais le meneur pour les passes n'en a pas plus que 60.
Vous allez peut-être me trouver "picky" mais je ne pense pas que ce soit très difficile à corriger et ça pourrait améliorer le simulateur énormément.
SimonT
STHS Owner / Propriétaire du STHS
Posts: 14776
Joined: Sat Oct 08, 2005 4:18 pm
Location: Montreal, Canada
Contact:

Post by SimonT »

For checking, it was report here : http://sths.simont.info/Forum/viewtopic ... highlight=
For the rest, it's very difficult because I don't test on all rating.

Pour les mise en échec, ça été discuté ici : http://sths.simont.info/Forum/viewtopic ... highlight=
Pour le reste, c'est très difficile car je ne tests pas sur toutes les côtes!
-SimonT
Forum Administrator / Administrateur du Forum
STHS Owner / Propriètaire du STHS
English V2 & V3 Manual - Manuel V2 & V3 Français
Philippe27
The Accomplished One / L'Accompli
Posts: 72
Joined: Fri May 19, 2006 10:27 pm

Post by Philippe27 »

Ce que je me demandais c'est si il y a un set de cotes avec lesquel tu as testé et que c'était réaliste puisque ca ne me tente pas de faire 10 heures de tests pour augmenter le PP% avant de me rendre compte que c'est pas possible.

What I'm wondering is if there is a set of ratings with which you tested in which the stats were realistic. I wouldn't want to do 10 hours of tests to find out in the end that it's not possible to increase PP% simply with ratings.
Philippe27
The Accomplished One / L'Accompli
Posts: 72
Joined: Fri May 19, 2006 10:27 pm

Post by Philippe27 »

Je viens de tester avec les ratings par défaut et j'ai rencore les même résultats avec les stats. PP% autour de 12%, tis bloqués autour de 23 000, ratio de passes/buts de 1.56 et mises en échecs autour de 52 000. J'ai testé avec plusieurs set de ratings et j'ai toujours des statistiques similaires donc je pense que ce sont plutôt des petis ajustements dans le code et non dans les ratings
SimonT
STHS Owner / Propriétaire du STHS
Posts: 14776
Joined: Sat Oct 08, 2005 4:18 pm
Location: Montreal, Canada
Contact:

Post by SimonT »

Ce que j'essaye de te dire ce qu'il est impossible pour moi d'avoir les valeurs de la LHN. Il y a BEAUCOUP trop de paramètres : Les sliders, les côtes, etc.
-SimonT
Forum Administrator / Administrateur du Forum
STHS Owner / Propriètaire du STHS
English V2 & V3 Manual - Manuel V2 & V3 Français
Philippe27
The Accomplished One / L'Accompli
Posts: 72
Joined: Fri May 19, 2006 10:27 pm

Post by Philippe27 »

SimonT wrote:Ce que j'essaye de te dire ce qu'il est impossible pour moi d'avoir les valeurs de la LHN. Il y a BEAUCOUP trop de paramètres : Les sliders, les côtes, etc.
Oui je comprends mais ce que je veux dire c'est que les choses que j'ai mentionné ci-dessus sont des choses qui ne me semble pas possible à corriger avec les cotes ou les sliders.
Genre le nombre d'assistes par rapport au nombre de buts, même si je réduit le scoring et augmente le passing ce ratio ne change pas. Même chose pour le PP% ou les tirs bloqués.

En passant je ne veux pas passer come quelqu'un qui chiale mais je pense juste que ca serait une grande amélioration au simulateur et j'essaye d'aider.
Rodrigue
New in Town / Le Ptit Nouveau
Posts: 25
Joined: Fri Jun 09, 2006 9:26 pm

Post by Rodrigue »

Selon moi il veut dire que le simulateur a des limites fixes pour chaque saison peu importe les conditions ...

As I think, he wants to say that the simulator have hard average value for each season without considering the conditions, even if u modify the sliders he'll get to theses point as a Default settings.
François Rodrigue
STHS License Owner
Commissaire QEHL
Philippe27
The Accomplished One / L'Accompli
Posts: 72
Joined: Fri May 19, 2006 10:27 pm

Post by Philippe27 »

Rodrigue wrote:Selon moi il veut dire que le simulateur a des limites fixes pour chaque saison peu importe les conditions ...

As I think, he wants to say that the simulator have hard average value for each season without considering the conditions, even if u modify the sliders he'll get to theses point as a Default settings.
Yeah that's what I meant, thanks Rodrigue.
starfrit
The SuperStar
Posts: 1243
Joined: Fri May 12, 2006 11:21 am
Location: Sherbrooke
Contact:

Post by starfrit »

Le mieux, c'est d'ajuster nos cotes en faisant des essai, comme j'ai mentionné pour le checking, si tu le met pas plus haut que 75, ça va donner des totaux réalistes. Je base mes cotes selon la LNH, mais je sais très bien que je ne pourrai avoir les mêmes résultats, tout va dépendre de l'utilisation des joueurs par les Dg par la suite. J'essai seulement de trouver le juste milieu pour avoir quelque chose qui se rapproche le plus de la réalité

The best thing to do is to adjust our rating, like I did for the checking if you do not put values higher that 75, you'll get some realistic stats. I base my rating on the NHL, but I know I'll never have the same numbers, and everything will depends on what the GM's are doing with the players afterwards. I just want to find theaverage setting to obtain those numbers
Martin poitras
STHS Beta Testers
Commissaire AHSQ, DG San Jose
http://www.ahsq.ca
http://www.goaliesarchive.com
Philippe27
The Accomplished One / L'Accompli
Posts: 72
Joined: Fri May 19, 2006 10:27 pm

Post by Philippe27 »

starfrit wrote:Le mieux, c'est d'ajuster nos cotes en faisant des essai, comme j'ai mentionné pour le checking, si tu le met pas plus haut que 75, ça va donner des totaux réalistes. Je base mes cotes selon la LNH, mais je sais très bien que je ne pourrai avoir les mêmes résultats, tout va dépendre de l'utilisation des joueurs par les Dg par la suite. J'essai seulement de trouver le juste milieu pour avoir quelque chose qui se rapproche le plus de la réalité

The best thing to do is to adjust our rating, like I did for the checking if you do not put values higher that 75, you'll get some realistic stats. I base my rating on the NHL, but I know I'll never have the same numbers, and everything will depends on what the GM's are doing with the players afterwards. I just want to find theaverage setting to obtain those numbers
I did try that, I had all checking and strength ratings going from 10 to 65 and the hits total was still about 52 000. I simmed seasons with about 5 different values for checking and all the time I always got a total number of hits between 51 000 and 53 000 which makes me thing it's a default value.
Maybe hits aren't but things like Blocked Shots, Assists/Goals ratio, PP% from what I have tested there is no way to change them with ratings.
starfrit
The SuperStar
Posts: 1243
Joined: Fri May 12, 2006 11:21 am
Location: Sherbrooke
Contact:

Post by starfrit »

What I check is the average for players. With a checking at 75, a player gets abour 260 hits, which is the highest by a player in the NHL last season. The only thing I check league wide is the total goals scored, which is easy to set with the goal and shots options.
Martin poitras
STHS Beta Testers
Commissaire AHSQ, DG San Jose
http://www.ahsq.ca
http://www.goaliesarchive.com
leotfatu
The Accomplished One / L'Accompli
Posts: 115
Joined: Thu Dec 29, 2005 10:36 pm
Location: Quebec, Quebec
Contact:

Post by leotfatu »

J'espère que ça va rester tel quel. Raison?
Je ne veux pas d'un simulateur qui se fit uniquement sur la newNHL pour le réalisme.
Certains vont faire des ligues retros, d'autre complètement fantasy et si ça revient toujours à faire
une simili-ligue avec des settings de la NHL, je vais être déçu sans pareil.
Ça doit rester player ratings et sliders uniquement... faire autrement serait ridicule.

I do hope that the current settings won't change! Why?
I don't want a sim program that replicate the 'newNHL system' for points ratio, hits etc etc.
People will make retro leagues, fantasy leagues and they don't need the settings from a nhl perspective.
If the STHS goes that way, i'll be one sad customer.
It must be kept to: player ratings and sliders only.
ratings : september 2006
Kostitsyn1489
The Crazy / Le Fou
Posts: 370
Joined: Wed Mar 08, 2006 2:40 pm

Post by Kostitsyn1489 »

I agree but I hope that each player with ~80 of checking won't have between 240 to 260 hit each...

J'espere que chaque jouur ayant autour de 80 auront pas tous entre 240 et 260 hits...
Nwha's young sensation!
Image
SimonT
STHS Owner / Propriétaire du STHS
Posts: 14776
Joined: Sat Oct 08, 2005 4:18 pm
Location: Montreal, Canada
Contact:

Post by SimonT »

Philippe27 wrote:I did try that, I had all checking and strength ratings going from 10 to 65 and the hits total was still about 52 000. I simmed seasons with about 5 different values for checking and all the time I always got a total number of hits between 51 000 and 53 000 which makes me thing it's a default value.
Maybe hits aren't but things like Blocked Shots, Assists/Goals ratio, PP% from what I have tested there is no way to change them with ratings.
As I said early in the topic, the checking already report.
Pour j'ai dit avant dans ce sujet, le mise en échec a déjà été reporté.
-SimonT
Forum Administrator / Administrateur du Forum
STHS Owner / Propriètaire du STHS
English V2 & V3 Manual - Manuel V2 & V3 Français
Philippe27
The Accomplished One / L'Accompli
Posts: 72
Joined: Fri May 19, 2006 10:27 pm

Post by Philippe27 »

SimonT wrote:
Philippe27 wrote:I did try that, I had all checking and strength ratings going from 10 to 65 and the hits total was still about 52 000. I simmed seasons with about 5 different values for checking and all the time I always got a total number of hits between 51 000 and 53 000 which makes me thing it's a default value.
Maybe hits aren't but things like Blocked Shots, Assists/Goals ratio, PP% from what I have tested there is no way to change them with ratings.
As I said early in the topic, the checking already report.
Pour j'ai dit avant dans ce sujet, le mise en échec a déjà été reporté.
Oui je comprends pour les mises en échecs mais je parle du ratio assistes/buts qui est extrêmement important. Avec le code actuel, pour avoir un gars genre Joe Thornton qui a 90 assistes, il faudrait augmenter le nombre de buts avec les sliders et le meilleur marquer aurait environ 80 buts.
J'essaye de t'aider à améliorer le sim car ceci est extrêmement imporant pour le réalisme du sim.
Post Reply